Wednesday, October 31, 2007

/// duger och suger

N U · N Ä R · O K T O B E R · nästan är slut, vintertiden och mörkret sätter in och fotbollskalendern gapar spöklikt tom, ja då är det dax att sammanfatta säsongens höjdpunkter och dalar. Vad var bäst och vad var sämst? Eller som Fredrik och Filip på 5:an brukar säga: ”bra eller anus” Jag kallar mina plus och minus duger eller suger (:D eller :S) för att vara lite ikonografiskt antropomorpha (d.v.s. att göra något bildmässigt och människolikt).

:D :D :D Vi skall också bli ganska diakroniskt linjära d.v.s. se över tidsspektrat från start till mål. Jag fokuserar mest på det positiva så det blir övervägande :D Jag börjar med mitt första :D som jag minns när BP spelade premiärmatchen hemma på Nya Grimsta Arena mot GAIS. En superfin fotbollsupplevelse, fansen uppspelt förväntansfulla på läktaren på kortsidan, barnen bakom målet som ropade till Kristoffer Poppen och som skojjade tillbaka, målen som satt där de skulle och grabbarna som paraderade efter matchen.

No comments: