Saturday, October 6, 2007

/// siktar på seger i rysare


B P · S P U R T A R · F Ö R · T R E · P I N N A R · Poppen kommer att spinna i målet och spel-systemet blir offensivt med en s.k. diamant och Ekdal är inne från start. Siktet är således satt mot seger.
Bromma Black ’n’Red & Spinning Spiders sjunger på med sina låtar för att hylla BP. På forumet funderas det över vad ålder och rutin betyder för motivationen, tänkvärt.

T V Å · I N F Ö R - A R T I K L A R · som kanke är lite lite på gränsen till övermodiga på Svenska Fans finns här och här Har du inte PPV så lyssna på GAIS-matchen hittas här Och så tycker jag att AIK måste slå Trelleborg borta på Vångavallen idag.
Får jag däng om jag kallar BP-damerna för rödlökarna? Grönsaker är nyttigt och jag är själv halv-vegetarian och tycker att lök är underskattat. Det har varit mycket diskusioner om vad som får yttras och gestaltas i bloggar och i media generellt så jag länkar till Yttrandefrihetsgrundlagen för den som har intresse att läsa vad som förutom tryckfrihetsförordningen, pressetik, personligt omdöme, så kallade PK-fasoner, tidsanda och grupptryck styr bloggandet i vårt avlånga land. Info om lagen på wikipedia

K L Ä M · I H O P · S T Ä M B A N D E N · och sjung med BP. Här är ett utkast till BP:s musikkatalog. Vissa av texterna har jag fått i ett A4-blad som ligger nånstans.
1. Hoppa för BP
2. Kom igen BP
3. Alla vi som älskar BP
4. Pop pop-i-top vi har Poppen i mål (mel. T. Skogman ”Popitop”)
5. Från Björklunds hage till Ängbybadet i norr (mel. Orup ”Från Djursholm till Danvikstull”)
6. Boom, boom boom, det var Brommas Bataljon som drog ut med bössa å Jon-kanon (mel. ”Bohus Bataljon” för de lite äldre supportrarna)
7. Jag tar stigen upp till Grimsta (mel. Eddie Meduza ”Evert”)
8. Hej stoppa gröna gubbar (mel. M. Uggla ”Fula Gubbar”)

No comments: