Friday, October 19, 2007

/// svartröda bröder glöder

J A G · S O M N A D E · tidigt i går för jag var trött efter en mässdag i Älvsjö. Helt plötsligt var jag dock helt klarvaken, för ca kl. 22.00 tror jag det var, hör jag på klockradions Rockklassiker 106.7 som står på ett reklaminslag för att uppleva Brommapojkarnas ödesmatch på söndag. Bra med reklamradio tycker jag.

E T T · L I T E · Ä L D R E · B P - F A N · kom närmast springande till tunnelbanan i Hässelby gård här om dan. Han skulle nämligen träffa en polare och se Sverige vs Nordirland på Råsunda och han var försenad. Man tror ju att han skulle ha en fin blå-gul halsduk runt halsen, men nej BP kommer i första rummet, så han körde med sin svart-röda BP-halsduk. Jag sa åt honom att vinka med den i TV. Jag vet inte om ni såg den på sportnytt?

J A G · H O P P A S · nu att det blir knökfullt på söndag. Det skall vara fullt med folk på hela sportfältet (aka InsParken) långt före match. Kan det verkligen gå in 7.300 personer. Det är det vi vill se. Så mycket vrålande skall det bli så jag måste ta i dubbla par öronpluggar. Hoppas att Lev, Pita, Fisken och alla de andra läktarnas Bindefelt som gör fotbollen till fest kommer att elda upp oss supportrar så vi glöder ordentligt med hjälp av lagom mycket trumma och desto mer sång, flaggor och banderoller.

S Å · T A · M E D · T A N T E N · alla barn och mormor och gå nu och upplev fotbollsfest och hejja så att gubbarna på plan fixar så att Kalmar får uppleva grillning och en för tidig Halloween chock.

No comments: