Tuesday, October 16, 2007

/// två klippor i laget

J A G · H A R · N O T E R A T · på Wikipedia att Imad betyder grund/stöd/klippa på arabiska, alltså motsvarande det mer vanliga västerländska kristna Petrus/Peter/Per. I BP har vi t.o.m. två stöttepelare i form av Imad:s. Detta var kanske en lite off topic vända men i alla fall. Föresten tycker jag att vi BP:are inte skall slå oss för bröstet förän björnen är skjuten och jag refererar då till vad som skrivits på den officiella hemsidan. En annan åsikt är att jag tycker att mer löpträning inte skulle kunna skada. Och glöm inte att äta linser och kokta rotfrukter. Jag minns en finsk student i Uppsala som sprang varje dag två gånger om dagen en runda om 1 mil och han var mycket elit både idrottsligt och intellektuellt. Föresten så presenterade jag nyheten om nationalarenan i Solna en dag innan traditionell media. Våra kära journalister kanske skulle vara lite mer vakna och själva göra research och inte bara leka pappslöjd med klippa och klistra med notiser från TT. Föresten jag vill ha Mikael Nilsson i anfallet direkt från start på söndag. Ännu ett förresten, jag fick på MySpace reklam från en svensk utbildad i medicin och som bott i Kina i flera år. Det var något om kinesiska naturmedel med vargar och björnar på kartongen, grejjer för att uppnå mer styrka, kanske något att testa. Fast det var nog mest menat för att få mer skruv på framstötarna från det s.k. tredje benet när jag tänker efter. ”Fel! fel! feeel!” som Brasse skulle sagt i Fem Myror på TV. Det är på Söderstadion som kvällens utvecklingsmatch spelas. Jaha, tack för det, då blir det ingen fotbollsunderhållning för min del i kväll.
Ta nu inte detta inlägg med för stort allvar och — föresten — reta inte upp er på alla föresten heller.

1 comment:

Anonymous said...

tänk också på att det finns en Pär Asp i laget också!