Wednesday, November 21, 2007

/// sannolik vinst

A T T · S V E R I G E · vinner ikväll bedöms som nästan bergsäkert av Svenska Spel. Oddset är 1,20 för en seger. Det är oerhört viktigt med vinst ikväll annars kanske det inte blir något EM i Österike-Schweiz nästa sommar. För Svenska Fotbollsförbundet skulle ett missat EM innebära att förbundet går miste om 30 MSEK i intäkter, läste jag just i Dagens Industri. Så Markoolio, Lasse Holm, Tomas Ledin, Magnus Uggla och alla andra i Sveriges hitelit, ta och sjung era käcka EM-låtar för kung och fosterland så vi får en lycklig och spännande fotbollssommar 2008.

V A R · F Ö R B I · R Å T T S U N D A · och sedan Solnahallen i helgen och kikade på en mässa. Konstaterade att den 25:e har AIK-inebandy sin stora årliga festivaldag med dragplåstret Dogge Doggelito. Rappare, rappande och rytmisk innebandy blir det då med andra ord. Och så har vi ju även fotbolls-cirkus-aik med den nya porrige delägaren som tydligen vill lägga under sig större delen av klubben till 2009, troligen för att kontrollera en arena (både bokstavligt och bildligt), för att marknadsföra sina eråtiska produkter rakt in i folkhemmet. Sannerligen är samhället ständigt i förändring, som jag lärde mig i den högre skolan.

H UR · G Å R · D E T · M E D · B P · nu på sena höstkanten undrar jag ibland. Inte så mycket aktuell info på hemsidan hur som helst. Kanske har supporterklubben träffat ledningen? Sedan är lite tråkigt att så många fina talanger troligen försvinner ur truppen men det finns ju flera andra som kan kliva upp och ta vid, men det känns oroväckande för en möjlig snabb comeback till allsvenskan. Till slut — är Fotbollsstrateg ett yrke? Tja vad vet jag. Jag får kolla på Svenskfotboll.se eller Cochen.se och lära mer.

No comments: