Monday, December 31, 2007

/// gott nytt mål!

B P · S K A L L · T I L L B A K A · läser jag på föreningens web. Jag vill egentligen inte på självaste nyårsafton uttrycka vad jag anser om (o)ansvarig(a) på Stadsdelsförvaltningens idrottsförvaltning, som inte kunde klara av sin projektledningsroll så att Grimsta IP & Arena kunde bli färdigt efter plan till säsongsstart, eller i alla fall tidigare än vad det blev. Ett segdraget ombygge i inledningsskedet som möjligen kostade BP sin plats i finrummet för denna gången. Jaja Superettan är inte fy skam heller. Det blir en omstart nu med ett nytt ungt a-lag och satsning på Allsvenskan på tre års sikt. Det blir viktigt att få fler att gå på matcherna för att få ett snitt på 2.000 åskådare. Matchprogrammet för 2008 hittar du här. Jag vill nu tacka BP för ett jättekul fotbollsunderhållningsår 2007 och jag tror på ett fint 2008. Tack BP!

No comments: