Sunday, September 23, 2007

/// bp och media

Ä N T L I G E N · B Ö R J A R · B P · T A S · P Å · A L L V A R · med mediatäckning i artiklar av skribenter i de fåtaliga svenska kvalitetstidningarna såsom Nerikes Allehanda och Sydsvenska Dagbladet, de som inte bara klistrar in färdiga TT-notiser. På SVT och TV4 har de dock fortfarande väldigt svårt att komma ihåg namnen på våra BP-lirare. Klacken växer och trumman låter. Trevligt och kul. Själv har jag ju lite sunkig hörsel med tillhörande pip, så sista delen av matchen fick jag sätta pluggar för att orka koncentrera mig.
Jag gillar att smyglyssna lite och noterade att flera fotbollsnjutare tillresta till Grimsta var imponerade av Poppen och hans pigghet i målet. Det är hur som helst en spännande Allsvenska i år där alla kan ta poäng från alla.

E T T · R O L I G T · I R O N I S K T · S A R K A S T I S K T · B L O G G I N L Ä G G · av Robert Lauler. Jag kan bara reflektera över att vissa bloggare, dock inte alla, på Aftonblasket och annorstädes sällan når upp till nivån skämt när det gäller journalistisk/språklig kvalitet och stil, om det nu iochför sig har någon stor betydelse. Snart tror jag dock att folk slutar att ”dissa” BP och fansen och inse att vi har ett fint positivt Stockholms-lag att räkna med för framtiden.

S Y D S V E N S K A N · skriver om Trelleborgs-matchen som förlorades hemma (1–3) på Vångavallen mot Kalmar FF. Tränaren ansåg deras spel som klart underkänt och att det nu blir svårt för TFF att hänga kvar i Allsvenskan.

No comments: