Friday, November 23, 2007

/// fotbollsdepp & pepp

N O V E M B E R R E G N · Ö V E R · P L A N E N · då jag sprang förbi Grimsta Arena för en runda i skogen. Jag konstaterade att nu är det ingen arena längre, då läktarna på bortre kortsidan monterats ner. Nu är det en något bristfällig IP som saknar löparbana. Och så höll en hantverkare på att mixtra med belysningen, troligen med syfte att sänka effekten och därmed ljusstyrkan, då det inte blir några TV-sändningar från t.ex. TV4 nästa år. Kommer alla de nya stora sponsorerna att finnas kvar då? Något tveksamt. För om de inte syns i TV finns de inte tror jag att deras markanadschefer resonerar. Dessutom blir det kanske inte så många matcher med hela 4–5 tusen i publiken som beskådar banderollerna.

N Ä · N U · J Ö K L A R · som de säger på Island, skall jag vara lite possitiv i allt gnäll. Bra rauk’n’roll-covers med bandet DrDrag var det på sista hemmamatchen måste jag nämna. Bandet som spelat på Hedesunda camping i somras, bara en så’n sak. Ny ass. tränare till BP-damerna blir Danne Udén. Första försäsongsmatchen mot Djurgården 9 Februari kl. 13.00 på Stadshagen . Då har det vänt så det är ljusare på dagarna med ca en halvtimme jämfört med nu. Och så har jag hittat en ny site om BP editierad av bloggmastern BP-älskaren.

No comments: