Wednesday, November 26, 2008

/// näsligt vintersnuva(d) väsby värvning



N U · P E T A R · Kim och Ola in Petrovic i BP och fortsätter den oförtrutliga förstärkningen av laget. AIK blev med andra ord näsligt snuvade och fick se Petrovic försvinna till konkurenterna mitt framför näsan. AIK:s de facto farmarklubb Väsby släppte alltså sin stenhårda mittfältare till laget som många börjar se som framtidens Stockholmslag, som inte nödvändigtvis kommer att bli en strykpojke i Allsvenskan. Allt fler visar att de gillar den unga, positiva och roliga fotbollsunderhållning som BP representerar. Lär mer om värvningen.

S W I T C H E R S · Allt fler fotbollsnjutare ansluter till BP. På tunnelbanan träffade jag en filur som snackade BP mest hela tiden och planerade för våren. Han spekulerade i hur många som egentligen kan få chansen att komma in på Grimsta (får jag säga arena :). Jag gissade på absolut max 7.000, men då blir det knökfullt. Och nu måste vi gamla gubbar på gubbhyllan kanske köpa årskort för att vara säkra på att få stå på A-sektionen. Själv har jag bildat BP support Berlin. Vi är två medlemmar just nu. Fast konsttjejen som jag raggat på gillar mest Hertha Berlin vad det verkar.

S E R I Ö S T · S K O J · Maskotfrågan är för mig ett stort problem, och jag kan inte sova. Jag har hela året tjatat på bl.a. Grimstapojken (BP:s troligen mest hängivne supporter:) om grimstaskogens Spindlar, svartröda Hackspettar, och nu äntligen fattat att det är Björnen som är BP:s självklara djurlogotyp och lämpliga val ur maskotriket. Snälla importera nu en björn-maskotdräkt till Megafån-mannen så jag får sova framledes.
Ikväll ska jag hur som haver, troligen dricka öl med gamla AIK-gnagis-maskotens fader och tillika skådespelare och ha maskotkonferens i Sumpan.

No comments: